divendres, 15 de juny del 2018

L'U d'Octubre vam construir un temple

molt més que un temple, bastiria
amb les meues paraules, aspres i
humils, una marjada com aquelles

que vaig veure un dia a mallorca.
les pedres, sàviament organitzades, 
amb una organització ben sòlida, 
contribueixen a salvar de l'erosió
la terra batuda pels vents marins

m'agradaria, amb una semblant assemblea
de pedres, preservar amb els meus mots
un idioma, un país, una forma de vida, 
i que ningú no sapigués mai quin és el meu nom,

com tampoc hom sap el nom de l'autor d'una marjada. 

"LXX" Horacianes, Vicent Andrés Estellés

En l'acte final commemoratiu del mig any de L'1 d'Octubre a la plaça de la Revolució de Gràcia, un actor va tancar-lo recitant aquest poema. En vaig quedar fascinat. No el vaig trobar a l'antologia que tenia del poeta de Burjassot (Horta Nord). Em vaig jurar que em llegiria l'obra completa fins trobar-lo, la de l'Editorial 3i4 en deu volums que m'estic comprant. I avui, al segon volum, m' ha sortit! 

Temple prehistòric a Menorca. AGC2017